Tussen 12 en 16 april zetten we een damwand van 25 meter bij de spooronderdoorgang van de oude A9.
De oude A9 ging onder de spoorlijn Amsterdam-Utrecht door. Nu deze weg niet meer in gebruik is, sluiten we de onderdoorgang af met een damwand. We doen dit van maandag 12 tot en met vrijdag 16 april. Voor de damwand trillen we zo’n 40 stalen damwandplanken van 8 tot 15 meter lang in de grond. De damwanden werden eerder in het project gebruikt voor de fundering van een hulpbrug.
Afbouwen talud
Als de damwand is aangebracht maken we het talud langs de spoorlijn. Ter opvulling plaatsen we eerst piepschuimblokken. Deze dekken we af met een laag grond.
Werktijden en hinder
De damwanden bij de spooronderdoorgang trillen we van maandag tot en met vrijdag in de grond tussen 07.00 uur en ca. 19.00 uur. Dit zorgt voor veel geluid in de omgeving en is hinderlijk voor omwonenden. De overige werkzaamheden op en rond de bouwplaats voeren we op werkdagen uit tussen 07.00 en 19.00 uur. We gebruiken hierbij grote machines, deze zorgen voor geluid in de omgeving.