Kom met camera voor een foto-excursie naar het breedste viaduct van de A6 bij Almere in aanbouw!

Ter hoogte van de McDonalds wordt het nieuwe viaduct ‘t Oor gebouwd, met 80 meter straks het breedste viaduct van Flevoland. De bouw gebeurt in twee delen: het eerste deel ligt al klaar over de nieuwe rijstroken van de A6, het tweede deel krijgt steeds meer vorm. Voordat het viaduct in het voorjaar van 2019 in gebruik genomen wordt, organiseert Rijkswaterstaat in samenwerking met aannemer Parkway6 op 22 november 2018 een foto-excursie naar de bouwplaats. Pak deze unieke kans en schrijf je in!

Onder begeleiding van een technisch expert beklimmen we de metershoge zandterp en dalen we af naar het laagste punt waar heipalen met daarop de betonnen kolommen het fundament van dit enorme viaduct vormen. Met de camera in de aanslag krijg je de kans om je eigen foto-moment te regisseren. Je kunt inzoomen op details of panoramabeelden schieten. Tijdens de excursie vertelt de technisch expert over de bouw en wat daarbij komt kijken.

Schrijf je snel in!

Wil jij op donderdag 22 november, van 10.30 uur tot 12.30 uur, de bouwplaats betreden en misschien wel jouw mooiste foto tot nu toe maken? Pak deze kans en mail vóór vrijdag 9 november je naam, adres en telefoonnummer naar A6Almere@rws.nl. Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Schrijf je dus snel in! Een selectie van de mooiste foto’s wordt gedeeld via sociale media van Rijkswaterstaat. Uiteraard kun je de foto’s ook zelf delen via jouw eigen kanalen.

 Viaduct ’t Oor

Het viaduct ’t Oor is met een breedte van 80 meter straks het breedste viaduct van de provincie Flevoland. Deze breedte is nodig omdat, naast auto- en fietsverkeer, busstation ’t Oor in het tweede kwartaal van 2019 hier naar toe verhuist. Via het viaduct rijdt het verkeer straks vanuit Almere Haven de A6 op- en af van en naar Amsterdam.

 

Juli 2018: Het dek van de eerste deel van het viaduct wordt gereed gemaakt nadat de liggers (betonnen balken) zijn geplaatst. Sinds het verkeer sinds de zomer 2018 onder het eerste deel van het viaduct doorrijdt, heeft Parkway6 de ruimte om het tweede deel te bouwen.