Nachtelijke werkzaamheden op – en afritten 4, 5 en 6 A9BAHO

Vanaf maandag 15 juni gaat VeenIX in de nacht grondonderzoek (sonderingen) uitvoeren op de op- en afritten 4 Ouderkerk aan de Amstel, 5 Stadshart/Amstelveen en 6 Aalsmeer. Om de werkzaamheden uit te voeren gaan de op- en afritten om de beurt dicht. Verkeer wordt ter plaatse omgeleid met gele borden.

De werkzaamheden worden in de nachten uitgevoerd tussen 23.00 uur en 5.00 uur.

Afsluitingen

Op- en afritten 5, Stadshart/Amstelveen

Van maandag 15 juni t/m vrijdag 19 juni zijn de op- en afritten 5 Stadshart/Amstelveen, om de beurt in de nacht dicht tussen 23.00 uur en 5.00 uur.

  • Maandagnacht 15 juni: afrit 5, komende vanuit Holendrecht dicht
  • Dinsdagnacht 16 juni: oprit 5 richting Badhoevedorp dicht
  • Woensdagnacht 17 juni en donderdagnacht 18 juni: afrit 5 komende vanuit Badhoevedorp dicht
  • Vrijdagnacht 19 juni: oprit 5, richting Holendrecht dicht

Op de Keizer Karelweg worden in deze nachten, ter hoogte van het viaduct over de A9, rijstroken afgesloten. De Keizer Karelweg blijft wel gewoon open voor het verkeer.

Op- en afritten 4, Ouderkerk aan de Amstel

Van maandag 22 juni tot en met donderdag 25 juni zijn de op- en afritten 4 Ouderkerk aan de Amstel, om de beurt in de nacht dicht tussen 23.00 uur en 5.00 uur.

  • Maandagnacht 22 juni: afrit 4, komende vanuit Holendrecht dicht
  • Dinsdagnacht 23 juni: oprit 4, richting Badhoevedorp dicht
  • Woensdagnacht 24 juni: afrit 4, komende vanuit Badhoevedorp en oprit 4 richting Holendrecht dicht
  • Donderdagnacht 25 juni : oprit 4, richting Holendrecht dicht

Op- en afritten 6, Aalsmeer

Vrijdagnacht 26 juni en maandagnacht 29 juni zijn de op- en afritten 6 Aalsmeer (Schiphol-Oost), om de beurt in de nacht dicht tussen 23.00 uur en 5.00 uur.

  • Vrijdagnacht 26 juni: afrit 6 komende vanuit Holendrecht, oprit 6 richting Badhoevedorp en oprit 6 richting Holendrecht dicht
  • Maandagnacht 29 juni: afrit 6 komende vanuit Badhoevedorp en oprit 6 richting Badhoevedorp dicht

Sonderingen

Bij sonderingen wordt het draagvermogen van de ondergrond gemeten; dus hoeveel gewicht de grond kan hebben. Deze kennis is nodig om de grond goed te kunnen funderen voor extra rijstroken en viaducten. Daarnaast bepalen we op basis van deze informatie hoe lang de funderingspalen moeten worden voor de viaducten.