Eind augustus 2016 brachten we aan beide zijden van de Gaasp heipalen aan voor de funderingen van de nieuwe noordelijke brug over de Gaasp. De afgelopen maanden bouwden we aan de westkant de betonnen onderbouw op. Vanaf deze week bouwen we ook weer aan de oostkant van de Gaasp.
Bouwen betonconstructie
De komende maanden bouwen we aan de oostkant van de Gaasp twee betonnen ondersteuningsassen voor de nieuwe brug. We bouwen een betonnen landhoofd op het talud (nummer 6 op onderstaande afbeelding). Dichterbij de Stammerdijk bouwen we, ook van beton, een ondersteuningsbalk op kolommen (nummer 5 op onderstaande afbeelding). Het bouwen van de betonconstructies duurt tot en met juli 2017. Daarna hijsen we de liggers in en werken we het wegdek en de rest van de brug netjes af. In januari 2018 is de nieuwe brug klaar.
Werktijden
De werkzaamheden aan de Brug over de Gaasp voeren we uit tussen 7.00 en 19.00 uur.
Bouwverkeer
Om alle materialen, zoals wapeningskorven en beton, op de bouwplaats te krijgen, gebruiken we tot en met augustus de afrit S113 Kromwijkdreef van de A9 richting Haarlem/Utrecht als bouwweg. Ongeveer 1 keer per week sluiten we de afrit af voor het verkeer en brengen onze materialen via deze weg naar en van de bouwplaats. De route die het bouwverkeer volgt ziet u op de onderstaande afbeelding.
We sluiten de afrit tussen 10.00 en 5.00 uur af voor het wegverkeer. Dit loopt gelijk met de afsluiting van de parallelbaan van de A9 richting Utrecht. De eerste afsluitingen zijn gepland op 23 en 28 februari, 9, 16, 23 en 27 maart en 10 april. De transporten vinden overdag plaats en later mogelijk ook in de nacht. Als aanvullende data en transporttijden bekend zijn, worden die op deze site bekend gemaakt.
Hinder
De werkzaamheden aan de brug zorgen voor geluid van machines en van zwaar verkeer dat via de Provincialeweg en de afrit S113 van en naar de bouwplaats rijdt.