Metrolijn 53 op palen

Om metrolijn 53 Gaasperplas zo min mogelijk te hinderen tijdens de bouw van de Gaasperdammertunnel, bouwt aannemerscombinatie IXAS vanaf 10 augustus een nieuwe ondersteuning van het metrospoor onder de huidige A9 en boven de nieuwe tunnelbak.

Boren in plaats van heien

De ondersteuning moet stevig zijn, daarom brengen we een paalfundering aan. De palen worden 1 voor 1 in de grond geboord. Deze methode geeft minder geluidsoverlast dan het traditionele heien. Deze methode geeft minder geluidsoverlast dan het traditionele heien.

Nachtelijke werkzaamheden metrospoor

Het merendeel van de werkzaamheden voeren we uit bij het metrospoor. Denk aan het boren van palen, graafwerkzaamheden, het aanbrengen van damwanden en het plaatsen van de dekken van de nieuwe ondersteuning. Deze werkzaamheden mogen we alleen uitvoeren als er geen of minder metro’s rijden: dus ’s avonds en ’s nachts.

Nachtelijke werkzaamheden Kromwijkdreef

Om de verkeershinder tot een minimum te beperken, maar ook om de veiligheid van zowel de omgeving als van de IXAS medewerkers te garanderen, hijsen we de hulpbruggen van de Kromwijkdreef gedurende de avond en nacht in. Tijdens deze werkzaamheden is de Kromwijkdreef tussen 20.00 uur en 06.00 uur in beide richtingen afgesloten voor al het verkeer. Verkeer wordt met gele bewegwijzeringsborden via de Gooiseweg (S112) omgeleid.

Lees verder