In december gaat de Waterlandseweg ter hoogte van de A6 twee nachten dicht tussen 20.00 uur en 6.00 uur. De op- en afritten 5 (Almere Stad) zijn wel bereikbaar. Aannemer Parkway6 gaat het viaduct over de Waterlandseweg verder afbouwen. In verband met de veiligheid van de wegwerkers en weggebruikers is het noodzakelijk om de Waterlandseweg ter hoogte van de A6 in zijn geheel af te sluiten.
Rijkswaterstaat verbreedt de A6 naar vier keer twee rijstroken. Hiervoor moeten ook de viaducten verbreed worden.
Nachtelijke afsluitingen december
In december is het nodig om de Waterlandseweg twee avonden en nachten af te sluiten:
- woensdag 12 op donderdag 13 december van 20.00 uur tot 6.00 uur.
- donderdag 13 op vrijdag 14 december van 20.00 uur tot 6.00 uur.
Omleidingen
Verkeer vanuit Almere Stad richting Lelystad rijdt via de A6 richting Amsterdam en vervolgens keren bij afrit 3 (Almere Stedenwijk). Verkeer vanuit de richting van de A27 naar Almere Stad kan via de A6 rijden en vervolgens keren bij afrit 6 Almere Buiten-West. Verkeer vanuit Zeewolde naar Almere Stad rijdt via de A27 en de A6.
Nachtelijke werkzaamheden
In augustus 2018 heeft Parkway6 het oude viaduct over de Waterlandseweg gesloopt. Daarvoor in de plaats bouwt Parkway6 een nieuw en breder viaduct om de aanleg van de extra rijstroken van de A6 te kunnen realiseren. In december worden balken voor op de kolommen ingehesen en de betonnen balken (liggers) geplaatst die het nieuwe viaduct overspannen. We verwachten geen geluidshinder door de werkzaamheden.
Werken in de nacht
Met het plannen van werkzaamheden wordt altijd een afweging gemaakt tussen veiligheid, het beperken van verkeershinder en hinder voor de omgeving. Omdat we dicht langs de Waterlandseweg moeten werken is het voor de veiligheid van onze mensen en de weggebruikers noodzakelijk om de Waterlandseweg ter hoogte van de A6 in zijn geheel af te sluiten. Om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken mag dit laatste alleen in het weekend of in de nacht gebeuren. Ons streven is om zo veilig mogelijk te werken, met minimale verkeers- en geluidshinder. Helaas is dit niet altijd mogelijk.