Webinar A9 Gaasperdammerweg woensdag 3 februari 19.00 uur

2020 was een belangrijk jaar voor het project A9 Gaasperdammerweg. Sinds 23 november rijdt al het verkeer op de A9 Gaasperdammerweg door de tunnel. Daarmee is de ‘oude’ A9 tussen de knooppunten Holendrecht en Diemen leeg. Verder stelden Rijkswaterstaat en IXAS op maandag 7 december de ruim 5.000 zonnepanelen die op het tunneldak liggen in werking. De panelen leveren stroom aan woningen in Amsterdam Zuidoost.

De komende periode staat in het teken van het afbreken van de ‘oude’ A9, de aanleg van het park en het opnieuw inrichten van de kruising Kromwijkdreef, Langbroekdreef en Loosdrechtdreef. Rijkwaterstaat en aannemerscombinatie IXAS nodigen u uit voor een webinar op woensdag 3 februari, dat u thuis kunt kijken. Voorafgaand aan het webinar kunt u alvast uw vragen doorsturen.

Aanmelden

Voor het webinar moet u zich vooraf aanmelden met uw e-mailadres. Klik hier om u aan te melden.

Heeft u een prangende vraag over de werkzaamheden of het park? Stuur alvast uw vraag naar communicatie@ixas.nl. Vanzelfsprekend kunt u ook tijdens het webinar vragen stellen.

Bent u niet in de gelegenheid om de webinar ‘live’ te volgen? Geen probleem, via dezelfde aanmeldlink bekijkt u het webinar op een ander moment terug. Bent u slechthorend? Na afloop van het webinar plaatsen we de beelden op Youtube. Daar kunnen de beelden met ondertiteling afgespeeld worden.

Sloopwerkzaamheden

Het afbreken van de A9 Gaasperdammerweg en enkele viaducten is eind november begonnen. Het puin dat onder de weg ligt wordt afgevoerd en hergebruikt bij andere projecten in de regio. Net als de 300.000 m3 zand die onder de puinlaag ligt. Tot aan het begin van het voorjaar wordt het zand van de A9 verwijderd. Ook slopen we de overgebleven onderdoorgangen in de oude A9. In januari en februari wordt het viaduct boven metrolijn 53 gesloopt.

Aanleg park

Op het tunneldak komt een drainagesysteem dat bestaat uit buizen en drainagezand. Dit moet zorgen voor een goede verwerking van het water op het tunneldak. Daar bovenop komt 80 cm grond. Parkbruggen aan de noordkant van de tunnel verbinden de voet- en fietspaden op het tunneldak. Tenslotte worden voet- en fietspaden aangelegd en bomen en struiken geplant.

Reconstructie kruising

Medio januari starten de werkzaamheden voor het opnieuw inrichten van de kruising Kromwijkdreef, Langbroekdreef en Loosdrechtdreef. Dit gaat gepaard met afsluitingen van wegen en fietspaden.