Om de verbreding van de A6 te realiseren, moeten vijf viaducten verbreed en verlengd worden en acht vernieuwd. Medio juli is aannemerscombinatie Parkway6 gestart met het slopen, intrillen van damwanden en het heien van funderingspalen op verschillende locaties langs de A6 ter voorbereiding op de daadwerkelijke bouw en verbreding van de viaducten.
- Klik hier voor een actueel overzicht voor de planning per viaduct (planning onder voorbehoud)
- Klik hier voor een overzichtskaart van de viaducten langs de A6 Alme
Waarom vinden sommige werkzaamheden in de nacht plaats?
Met het plannen van werkzaamheden wordt altijd een afweging gemaakt tussen veiligheid, het beperken van verkeershinder en hinder voor de omgeving. Veiligheid is voor ons van groot belang. Omdat er dicht langs de A6 gewerkt wordt, is het in verband met de veiligheid voor onze medewerkers en weggebruikers nodig om een rijstrook af te zetten. Om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken, zetten we een rijstrook af in de nacht. Ons streven is om zo veilig mogelijk te werken, met minimale verkeers- en geluidshinder. Helaas is dit niet altijd mogelijk.
Bewonersbrieven
- Bewonersbrief nachtelijke werkzaamheden Kolibribrug – maart 2018
- Bewonersbrief heiwerkzaamheden aanbrengen portalen langs snelweg – februari 2018
- Bewonersbrief heiwerkzaamheden Kolibribrug – december 2017
- Bewonersbrief werkzaamheden Waterlandseweg – november 2017
- Bewonersbrief werkzaamheden viaduct over Hoge Vaart – oktober 2017
- Bewonersbrief heiwerkzaamheden steigerviaduct – september 2017
- Bewonersbrief werkzaamheden Waterlandseweg – september 2017
- Bewonersbrief werkzaamheden Hoge Vaart – september 2017
- Bewonersbrief heiwerkzaamheden Kromme Wetering – augustus 2017
Lees in dit interview met Martijn Jansen, omgevingsmanager van Parkway6, meer over het verbreden en verlengen van de viaducten.